Jakiego kuriera wybrać aby odnieść sukces w sprzedaży wysyłkowej?

Jakiego kuriera wybrać aby odnieść sukces w sprzedaży wysyłkowej? Jeśli coś rozwija się szybko, to z góry można założyć, że dynamika wzrostu nieproporcjonalnie wpłynie na jakość realizowanych usług. To naturalna kolej rzeczy, gdy popyt dystansuje podaż. Choć dostawcy usług kurierskich robią wszystko, by to właśnie ich oferta i ich firmy były postrzegane pozytywnie przez klientów i kojarzyły się z wysoką jakością. Ale czy o to chodzi, by swoje działania ograniczać wyłącznie do PR-owych zagrywek?

Rynek usług kurierskich w Polsce od lat przyciąga kolejnych śmiałków, którzy śledząc jego dwu cyfrowe wzrosty rok do roku, liczą zyski, zapominając o tym, czego tak naprawdę oczekuje klient. Odpowiedź na tak postawioną tezę wydaje się oczywista. Każdy wie, że najniższa cena to magnes, który przyciągnie nadawcę i adresata. Dlatego większość firm swoje krótko i długoterminowe strategie rozwoju opiera o sprzedaż, gdzie określona część wolumenu z założenia może przynosić straty. Dzieje się wyłącznie tak dlatego, że olbrzymia dynamika wzrostu rynku KEP, zapewnia odpowiednie wolumeny, które z łatwością zasypują dziury po klientach deficytowych poprzez wzrastające obroty. W tym wszystkim, klient i jego dobro, które powinny być fundamentem każdej strategii sprzedaży zaczynają przegrywać z utopijną wizją „sprzedaży za wszelką ceną”.

Jakiego kuriera wybrać?
Jakiego kuriera wybrać?

Firmy kurierskie dwojąc się i trojąc nad skonsumowaniem jak największej części rynku, sięgają do najprostszych metod, w których ostatecznym, a w konsekwencji i jedynym orężem staje się cena. O ile udział przesyłek deficytowych do ogólnego wolumenu paczek pozostaje w zdrowych relacjach, o tyle firma nie musi iść na kompromisy przy obsłudze klienta. Jednak gdy te proporcje zostaną zaburzone, pierwszym działem przedsiębiorstwa, który obrywa rykoszetem, jest właśnie obsługa klienta.

Ilu z Nas próbując dodzwonić się na infolinię firmy kurierskiej, by dowiedzieć się o losy swojej paczki, z mniejszą lub większą przyjemnością, musiało wysłuchać dzieł wybranych Chopina, Bacha, czy Mozarta. Każda sekunda więcej poświęcona w oczekiwaniu na uprzejmy głos z infolinii, to kolejna niewysłana paczka, lub kolejny niezadowolony klient.

Dlatego aktualnie wiele profesjonalnych firm tak duży nacisk kładzie właśnie na posprzedażową obsługę klienta. W dużych organizacjach, które w dzisiejszych czasach noszą dumną nazwę korporacji, nie tylko pracownik staje się nieistotnym trybikiem w maszynie, ale co gorsza także klient zaprzęgnięty w korporacyjne dyby, musi chcąc nie chcąc, podzielić losy nic nieznaczącego elementu, który, niezależnie od wszystkiego, ma doprowadzić do wcześniej założonego celu sprzedaży.

Choć sytuacja wdaje się trudna, to nie jest beznadziejna. Rynek nie znosi próżni i każda pustka szybko wypełnia się nowymi inicjatywami, które oferują swoim klientom wszystko to czego oni oczekują od macierzystej firmy kurierskiej, z tą jednak różnicą, że aby się wyróżnić i zaistnieć dają nadawcom i adresatom coś więcej.

Rynek brokerów kurierskich w Polsce jest hermetyczny i przebicie się z korzystną ofertą, czytaj, najniższą ceną, nie zawsze jest możliwe. Dlatego brokerzy, tacy choćby jak KEPEX.pl oferują swoim klientom wartości dodane w postaci wysokiej jakości działów zajmujących się obsługą po-sprzedażową.

Każdy klient lubi, gdy jest traktowany indywidualnie, i wie, że po drugiej stronie telefonu znajduje się merytorycznie przygotowana osoba, która nie tylko odbierze od niego telefon, ale przede wszystkim w razie konieczności, załatwi za niego wszelkie sprawy związane z odbiorem, dostawą, czy reklamacją przesyłki.

KEPEX.pl doskonale rozumie potrzeby rynku i każdorazowo precyzyjnie na nie odpowiada. Niskie ceny przesyłek łączy z bezkompromisowym podejściem do obsługi swoich klientów, czym przyciąga kolejnych nadawców.

Oczekiwania klientów względem ceny są ważne, a jej wysokość w ostatecznym rozrachunku przekłada się bezpośrednio na powodzenie lub nie posiadanej oferty. Jednak nic nie zrekompensuje konsekwencji opóźnienia w dostarczeniu lub niedoręczeniu przesyłki. Jeśli już decydujemy się na wybór najkorzystniejszej oferty, kierując się jedynie kryterium ceny należy pamiętać o ryzyku jakie się z tym wiąże.

Moim zdaniem świadomy klient powinien poszukiwać kompromisu pomiędzy najniższą ceną, a jakością obsługi klienta. Tylko wtedy ma gwarancję, że w przypadku jakichkolwiek problemów w procesie doręczania przesyłki, może liczyć na wsparcie i pomoc ze strony profesjonalnego zespołu obsługi po sprzedażowej. KEPEX.pl oferuje takie rozwiązania, stawiając przede wszystkim na poprawne relacje i nieustanny kontakt z nadawcą oraz adresatem. Celem KEPEX.pl jako brokera usług kurierskich, jest również budowanie właściwych relacji na linii nadawca – operator kurierski, co uzupełnia ofertę i czyni ją kompleksową, stawiając KEPEX.pl w roli lidera tego rynku pod względem innowacyjności.